Aktuálne realizujeme tieto interaktívne prednášky/ workshopy/ kurzy pre odborníkov (psychológov, pedagógov, výchovných poradcov a pracovníkov s mládežou). O ich rozsahu a forme sa s Vami vieme dohodnúť a doladiť objednávku tak, aby bola čo najviac v súlade s Vašimi potrebami.
14.-15. apríl 2025 PRACUJME NA TOM, ČO FUNGUJE! Na riešenie orientovaný prístup v práci s problematickými školskými triedami.
ONLINE – ZOOM
9:00 – 15:30 hod
PhDr. Jarmila Tomková + Mgr. Alica Kopernická
Pre koho: psychológovia z CPPPaP, školskí psychológovia, preventisti, terapeuti, učitelia
Prístup vytvorili priekopníci Krátkej na riešenie orientovanej terapie (SFBT), Insoo Kim Berg a David Shuts, ako jedinečnú aplikáciu Krátkej na riešenie orientovanej terapie do školského prostredia. Prvýkrát ho spustili v r. 2002. Odvtedy bol zavedený a používaný v mnohých ďalších mestách a krajinách, overovaný pre efekt prístupu. Pomohol triedam s výrazne vysokou kriminalitou a záškoláctvom, nemotivovanosťou k učeniu, s agresiou či šikanovaním.
Lektorky Jarmila a Alica sa v tomto prístupe školili a využívali ho v práci s rôznym typom školských tried.
Viac info a prihlásenie sa na kurz
26.11.-27.11. 2024 BEZ VINY A HANBY.
Naratívny prístup pre prevenciu a riešenie šikanovania.
ONLINE – ZOOM
9:00 – 15:30 hod
PhDr. Jarmila Tomková
Naratívne riešenia pre školy. Prevencia a riešenie šikanovania. Prístup Bez viny a hanby (No Blame No Shame)
Pre koho: psychológovia z CPPPaP, školskí psychológovia, preventisti, terapeuti, učitelia
Čo získate:
– naratívny pohľad na vznik šikanovania, jeho udržiavanie ako i na jeho prevenciu a riešenie
– naučíte sa užitočne postupovať pri začínajúcom / rozvinutom šikanovaní
– príklady z praxe mojej vlastnej, ďalšej slovenskej a empiricky overenej praxe zo zahraničia
– príručka ku kurzu
Viac info a prihlásenie sa na kurz
12.3.-9.4.2025 BEN SHANNAHAN:
Naratívna psychoterapia pre RODINY, V KTORÝCH SA VYSKYTUJE NÁSILIE (verbálne, psychologické či fyzické)
A RODINY PO SUICÍDE.
ONLINE – ZOOM
5x Workshop v stredy ráno 8:00 – 10:00 hod
BEN SHANNAHAN Ben Shannahan je naratívny a systemický rodinný terapeut, ktorý má dlhoročné skúsenosti v oblasti sociálnej práce a duševného zdravia detí a dospievajúcich v Londýne a v Perth v Austrálii. Má magisterský titul v naratívnej terapii a komunitnej práci. Je členom Austrálskej asociácie pre rodinnú terapiu (AAFT, AUS) a Britskej Asociácie rodinnej terapie (AFT, UK). Pôsobí na fakultách Dulwich Center (Austrália), The Institute of Narrative Therapy (UK) a PartnershipProjects (UK) a The Systemic Consultation Center (Austrália), lektoruje výcvik v rodinnej a naratívnej terapii na národnej a medzinárodnej úrovni.
Popri vyučovaní Ben pôsobí vo svojej nezávislej praxi ako naratívny rodinný terapeut. V posledných rokoch pracuje po boku mladých ľudí a ich rodín najmä v kontextoch práce:
– s rodinami, kde je problémom násilie detí a dospievajúcich voči rodičom; s pestúnskymi rodinami; s deťmi a mladými, ktorí zažili stratu v dôsledkusamovraždy; s mladými ľuďmi rôzneho pohlavia, identít a sexuality – v Rainbow Community House.
Pre koho: psychoterapeuti, poradenskí psychológovia a sociálni pracovníci, psychológovia z CPPP, školskí psychológovia, preventisti, terapeuti, učitelia a študenti psychológie.
Viac info a prihlásenie sa na kurz
Máj – Jún 2023 David NEWMAN: Odpoveď na suicidálne myšlienky či pokusy. Naratívny prístup k zúfaniu a zážitkom so suicídom.
ONLINE – ZOOM
David Newman, Sydney Narrative Center, Dulwich Center Australia
– Posilnite sa v práci s klientmi, ktorí čelia veľkému trápeniu, vidia vo svojom živote málo nádeje, majú skúsenosti so suicídom a s hospitalizáciou. Naratívny prístup a odpovede na suicidálne myšlienky.
– Teória + kazuistiky David Newman-a + zážitkové učenie + precvičovanie si v skupinách + tipy na úlohy v medziobdobiach + zdroje.
– Stredy 8:00 -9:30
– 🔸24.5.2023🔸31.5.2023🔸7.6.2023🔸14.6.2023🔸21.6.2023
– Cena _ 160 eur
– Prebieha v ENG s prekladom do SVK
Viac info a prihlásenie sa na kurz
Jan.-Feb. 2023 NARATÍVNA PÁROVÁ TERAPIA
s lektorkou Chana Rachel Frumin
ONLINE – ZOOM
Chana Rachel Frumin priama žiačka Michaela White-a, JNTI Jerusalem Narrative Therapy Institute
Utorky 17:30 -19:00
Začiatok 10.01.2023
7 lekcií/1,5hod. x 27eur _ 189eur
Prebieha v ENG s prekladom do SVK
Viac info a prihlásenie sa na kurz
4.- 20. máj 2021
Dni naratívnej terapie III. v Bratislave – ONLINE
Chana Rachel Frumin (Jeruzalem, Izrael). Priama žiačka Michaela White-a vás bude jedinečným spôsobom sprevádzať poznatkami a zručnosťami naratívnej terapie.
4.-5.5._Naratívna terapia – základné pojmy, metódy, techniky, kladenie otázok
10.5._Supervízny večer – precvičovanie, otázky, práca s témami
18.5._Párová naratívna terapia – 5 typov manželstva, ako naučiť páry komunikovať, byť si spolu nablízku, načúvať si, riešiť problémy
20.5._Budovanie klubu života – pomáháme ľuďom objaviť ľudí, skúsenosti a situácie, na ktorých je možné vytvoriť či podporiť identitu preferovaného príbehu.
Ako pracovať s traumou bez retraumatizácie
Lektorky: Danka Žilinčíková, Jarmila Tomková
Mladý hejter. Ako komunikovať s deťmi a rodičmi o nenávistných prejavoch.
Odborníkov pracujúcich s deťmi a mládežou zaujíma, ako to je možné, že online život detí je niečo, kde sa „utrhnú z reťaze“ a sú celkom iné, zrazu aj agresívne, vulgárne, riskujúce. Naháňa to strach, naráža na stanovené hranice a preto máme my dospelí tendenciu reagovať reštriktívne. Na internete funguje disinhibičný efekt, ktorý mnohé javy mení, spúšťa ako katalizátor, či umocňuje. Ako zachovať chladnú hlavu a hovoriť s deťmi a ich rodičmi o nenávistných prejavoch, extrémizme a šikanovaní spôsobom, ktorý ich s väčšou pravdepodobnosťou prizve do spolupráce a nepostaví ich do odporu? Čo robiť, keď zbadáme prejavy extrémizmu a diskriminácie na internete? Ako vyskladať program alebo aj len jednotlivú aktivitupre žiakov Bolna prevenciu neznášanlivosti a extrémizmu?
Práca s deťmi s poruchami autistického spektra
Lektorka: Martina Marečáková Machovská
Po absolvovaní výcviku „Speciální pedagogika v procesu výchovy a vzdělávaní dětí s poruchami autistického spektra“ na PF UK v Prahe zavádza lektorka tento jedinečný prístup do základných východísk systemiky. Tým je jej prístup ku klientom autistického spektra a ich rodinám ešte viac šitý na mieru.
- Žiak s Aspergerovým syndrómom
- Žiak s pervazívnou vývinovou poruchou
Ako sa vo vyučovacom procese môžu prejavovať špecifiká danej diagnózy z okruhu pervazívnych porúch? Akú školu pre dieťa s autizmom zvoliť? Ako čo najlepšie dieťaťu s autizmom porozumieť a priblížiť sa k „jeho svetu“? Ako dieťaťu s autizmom pomôcť v čo najväčšej miere porozumieť nášmu naňho chaoticky pôsobiacemu svetu? Ako môže byť učiteľ takémuto žiakovi nápomocný? Ako spolupracovať s rodičmi dieťaťa? Ako zvládnuť dané dieťa v školskom kolektíve? Ako zvládnuť nároky, ktoré so sebou táto práca prináša? Ako „stavať“ na silných stránkach dieťaťa? Čím nás môže dieťa s autizmom obohatiť?
Práca s deťmi a ich rodinami, keď zažili či zažívajú ťažké (až traumatické) životné príbehy
Lektorka: Danka Žilinčíková
Využitie systemických prístupov na školách
Lektorka: Jarmila Tomková
Výukový proces a celkovú klímu triedy často výrazne ovplyvňuje problematické správanie žiakov. Kurz predstaví Krátku na riešenie zameranú psychoterapiu s dôrazom na tie východiská, ktoré sú využívané v školstve (Solution education) a a sú užitočné pre prácu učiteľov, školských psychoogov a pre iných odborníkov vo výchovno-vzdelávacom procese.
– Ponúkaná je perspektíva práce s celou triedou ako alternatíva k zatiaľ prevládajúcemu prístupu, ktorý oddeľuje problematické správanie žiakov a javy mimo triedu do kancelárie psychológa.
– Dozviete sa konkrétne využitia v jednoduchých aktivitách pre prácu s triedou: lepšie zaangažovanie žiakov do aktivít, zmena atmosféry triedy, dobré a užitočné stanovenie si cieľov v spolupráci žiakov s triednym učiteľom (podobne ako v tímoch).
– Systemické východiská savýborne hodia pre prevenciu negatívnych fenoménov v školských triedach, prípadne na ich nápravu. Ukážeme si ako napríklad.